close

Love Someone  愛著一個人



Love is a funny thing
愛 是個很有趣的東西
Whenever I give it, it comes back to me
只要我給予愛 總會得到回饋
And it's wonderful to be
而那是無與倫比的
Giving with my whole heart
可以把我的整顆心完整交付
As my heart receives
而我的心也接收到
Your love
你滿滿的愛

Oh ain't it nice this life, we've got each other
噢,是不是很美好呢?在這一生,能有彼此的相伴
And I am right beside you
我就在這兒 在你的身邊
More than just a partner or a lover
不只是一個伴侶 不只是一位愛人
I'm your friend
我是你的朋友

When you love someone
當你愛著一個人
Your heartbeat beats so loud
你的心 跳動地如此響亮
When you love someone
當你愛著一個人
Your feet can't feel the ground
你的腳 好像有著無法著地的輕盈

Shining stars all seem
那些最閃亮的星星們
To congregate around your face
都在你的臉頰旁閃閃發光 使你容光煥發
When you love someone
當你愛著一個人
It comes back to you
愛 也會來到你心中

And love is a funny thing
愛 是個很有趣的東西
It's making my blood flow with energy
讓我的血液流著滿滿的活力
And it's like an awakened dream
就像是一場夢 但卻無比清醒
As what I've been wishing for, is happening
就如我所希望的一樣 此時此刻 真的在發生
And it's right on time
就在最剛好的時光

Oh ain't it nice this life, we've got each other
噢,是不是很美好呢?在這一生,能有彼此的相伴
And I am right beside you
我就在這兒 在你的身邊
More than just a partner or a lover
不只是一個伴侶 更不只是一位愛人
I'm your friend
我是你的朋友

When you love someone
當你愛著一個人
Your heartbeat beats so loud
你的心 跳動地如此響亮
When you love someone
當你愛著一個人
Your feet can't feel the ground
你的腳 好像有著無法著地的輕盈

Shining stars all seem
那些最閃亮的星星們
To congregate around your face
都在你的臉頰旁閃閃發光 使你容光煥發
When you love someone
當你愛著一個人
When you love someone
當你愛著一個人

We're gonna give ourselves to love tonight
今晚 我們把自己都獻給愛吧
Lifting up to touch the starlight
向天空直直伸長你的手 感覺星光的美妙
And we will savor every second
讓我們細細地品嘗這每一秒鐘
We suspend together
就在這一刻 我們的世界一同按下暫停
You and I will
你和我將會的
You and I will
你和我將會的

 

 

-----------------------------------------------------------

 

我都想不起,當我看到某個人,然後心跳如雷的感受。

會覺得他耀眼無比,在人群中獨自發光,一臉燦爛迷人的笑顏,
無論是多洶湧的人海,還是能一眼就摘指出他站立的樣子。

是一顆璀湛炫目的星星,亮眼的讓人無法移開目光,
當我看著你,就像是看著一汪自在的流光,美麗的幾乎讓人屏息,
身旁跳躍著的鮮明,像是從投足之間流淌的色彩,光是待著也適然。

百萬燭光的閃亮生物,大概就是在說,像你這樣子的人吧!

 

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    Love Someone Jason Mraz 歌詞
    全站熱搜

    妄為 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()