close

 

Three Days Grace - Human Race (Lyric)

 

I don't belong here
Not in this atmosphere
Goodbye, Goodbye, Goodbye
我不屬於這裡
不是在這種氛圍裡
再見*3

I don't belong here
Not in this atmosphere
Goodbye, Goodbye, Goodbye
我不屬於這裡
不是在這種氛圍裡
再見*3

Started with a kick and a punch
A claw to the face
And I was in the race
I was in the race
Yeah, yeah
開始拳打腳踢
一爪正中臉上
而我在比賽中
我在比賽中
是啊是啊

You know it's hard sometimes
Being humankind
Keeping up with the pace
Keeping up with the pace
Yeah, yeah
你知道有時這很難的
作為人類
緊跟步伐*2
是啊是啊

I'm sick of running
Sick of running
Sick of running
The Human Race
The Human Race
我厭倦奔跑
厭倦奔跑*2
人類*2

If it's an eye for an eye
Then we all go blind
Is it hard to see?
Is it hard to see?
Yeah, yeah
如果它是一個以眼還眼的概念
而我們都如此盲目
是不是很難看得到呢?*2
是啊*2

So far behind
No finish line
It can happen to you
It can happen to me
Yeah
遠遠落後
沒有終點
它可以發生在你身上
它可以發生在我身上
是啊

I don't belong here
Not in this atmosphere
Goodbye, Goodbye, Goodbye
我不屬於這裡
不是在這種氛圍裡
再見*3

I don't belong here
Not in this atmosphere
Goodbye, Goodbye, Goodbye
我不屬於這裡
不是在這種氛圍
再見*3

Started with a kick and a punch
A claw to the face
And I was in the race
I was in the race
Yeah
開始拳打腳踢
一爪正中臉上
而我在比賽中
我在比賽中
是啊

The Human Race
I'm sick of running
Sick of running
Sick of running
The Human Race
The Human Race
人類
我厭倦奔跑
厭倦奔跑*2
人類*2

I don't belong here
Not in this atmosphere
Goodbye, Goodbye, Goodbye
我不屬於這裡
不是在這種氛圍裡
再見*3

I don't belong here
Not in this atmosphere
I don't belong here
Not in this atmosphere
Goodbye, Goodbye, Goodbye
我不屬於這裡
不是在這種氛圍
我不屬於這裡
不是在這種氛圍
再見*3

 

 

----------------------------------------------------------------

新歌,一樣是我嘗試翻譯的歌詞,
是有些怪或不順暢的地方,但是差不多那個意思吧!(哈)

我在公司的電腦桌布換上了他們這次新專輯的圖,
我同事看了一眼,她只是淡淡的說了一句,
「妳這輩子大概是知音難尋了...」

哈哈,我也這麼覺得。

 

 

 

 

arrow
arrow

    妄為 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()